Dlaczego

warzywa Pri są wyjątkowe

i bardzo zdrowe?

Odpowiedź jest prosta! Wszystkie są ugotowana metodą SOUS VIDE.

Czym jest metoda Sous vide?

Z francuskiego oznacza w próżni. Warzywa Pri są spakowane próżniowo, w specjalnie dobranej folii i gotowane w kąpieli wodnej, w temperaturze aż 106°C. Dzięki takiej metodzie zachowują one świeżość, mikroelementy, a przede wszystkim walory smakowe, których pozbywamy się gotując je długo w domu, w tradycyjny sposób.

Co więcej!

Nie zawierają absolutnie żadnych konserwantów, a zalewa w opakowaniu, to jedynie woda z dodatkiem soli, w tak niewielkiej ilości, że większość z Was pewnie doda trochę więcej soli do smaku 🙂

Kto odkrył technikę Sous Vide?

Technika Sous vide została wymyślona we Francji w latach 70, kiedy znany kucharz Georges Pralus odkrył, że zapakowane próżniowo gęsie wątróbki są dużo smaczniejsze, niż te, przygotowane w tradycyjny sposób. To właśnie zalety smakowe i niezwykła konsystencja produktów sprawiły, że Sous vide stało się popularne na całym świecie!

Ziemniaczki Pri, a Indeks Glikemiczny

Ziemniaki gotowane tradycyjnie i jedzone od razu po ugotowaniu na ciepło mają wysoki Indeks Glikemiczny. Oznacza to, że w gwałtowny sposób potrafią podnieść poziom cukru w naszej krwi. Sprawia, to że nie są wskazane dla osób chorujących na cukrzycę.

ROZWIĄZANIEM SĄ ZIEMNIACZKI Pri!

Dla czego?

Poprzez metodę jaką są przygotowywane. Dzięki temu, że są przygotowywane najpierw metodą Sous vide w wysokiej temperaturze, a następnie przechowywane w chłodniach. Powoduje to, że ich Indeks Glikemiczny zostaje zmniejszony. Możemy zredukować w ten sposób poziom cukru nawet o 25% Dzieje się tak, gdyż niska temperatura przekształca szybko trawioną skrobię w skrobię bardziej “oporną” czyli taką, która wolniej ulegnie rozkładowi w naszym organizmie. Unikniemy w ten sposób gwałtownemu podniesieniu cukru.

Czy wiedzieliście, że ...

  1. marchewka jest bardziej odżywcza po ugotowaniu niż na surowo,
  2. marchewka zawiera duże ilości beta-karotenu, witaminy K i witaminy B6,
  3. marchewka wspomaga prawidłowe funkcjonowanie oczu,
  4. marchewka składa się w 88% z wody,
  5. na świecie średnio zjada się 1,5 kg marchewek rocznie,
  6. w Portugalii marchewka uznawana jest za owoc,
  7. pomarańczową odmianę marchewki zawdzięczamy holendrom, którzy stworzyli ją w XVII wieku.
  8. spożywanie marchwi ma pozytywny wpływ na poziom cholesterolu LDL w organizmie,
  9. chińscy dietetycy uważają marchewkę za jeden z ośmiu najcenniejszych produktów spożywczych,

Co nieco o burakach

  1. Buraki są bogate w żelazo, którego niedobór może powodować anemię. Pomagają również w lepszym przyswajaniu żelaza przez organizm.
  2. Buraki mają zdolność obniżania ciśnienia tętniczego krwi. Sok z buraków zawiera azotany, które we krwi zamieniają się w kwas azotowy i pomagają rozszerzać i rozluźniać naczynia krwionośne.
  3. Buraki zawierają sporo błonnika pokarmowego, który sprzyja utrzymaniu szczupłej sylwetki.
  4. Buraki ćwikłowe pozytywnie wpływają na florę bakteryjną jelit.
  5. Mają duże znaczenie w profilaktyce jak i w walce z nowotworami.
    Działanie przeciwrakowe zawdzięczają zawartości betaniny, która jest antyoksydantem zwalczającym wolne rodniki.
  6. Zawierają kwas foliowy dlatego zalecane są w stanach zmęczenia, osłabienia, senności, braku sił witalnych i psychicznych. Sprzyjają produkcji serotoniny i noradrenaliny.
  7. Posiadają właściwości odkwaszające. Buraki są zasadotwórcze i w związku z tym osoby spożywające nadmierną ilość białka powinny włączyć je do swojej diety.
  8. Obecność w burakach flawonoidów chroni organizm przed bakteriami i wirusami a także pozwala pozbyć się toksyn.
  9. Stosowany do leczenia depresji przez składnik – betainę, która rozluźnia umysł. Zawiera również tryotofan, także składnik czekolady, który przyczynia się do lepszego samopoczucia.